Telewizja

Czas czytania: 1min

Telewizja, jako medium masowe, odgrywa kluczową rolę w realizacji kampanii reklamowych. Aby jej wykorzystanie było skuteczne, warto przestrzegać kilku praktycznych zasad, które pozwolą na dokładne zaplanowanie i efektywna realizacje działań.

1. Zdefiniuj grupę celową

Upewnij się czy zmienne opisujące target są dostępne w badaniu
telemetrycznym. Pamiętaj, że panel opiera się w przeważającej mierze na
zmiennych demograficznych. Użyj dostępnych badań, aby stworzyć
demograficzny profil twojego targetu.

2. Sprawdź liczebność próby targetu

Graniczna liczebność próby w badaniu telemetrycznym w Polsce wynosi 300
przypadków. Dane o oglądalności wygenerowane na próbach oscylujących wokół
300 przypadków lub poniżej 300 mają tendencję do niestabilności. Planowanie na
niskich próbach staje się nieprzewidywalne w perspektywie statystycznej.

3. Zbadaj wzory oglądalności dla twojego targetu

Przed przystąpieniem do planowania kampanii sprawdź jak zachowuje się twoja
grupa celowa przed telewizorem. Sprawdź potencjały zasięgowe poszczególnych
pór dnia, zbadaj udziały poszczególnych pór dnia w dni powszednie oraz w
weekendy.

4. Wyznacz cel kampanii

Wyznaczenie celu kampanii pozwoli ci rzetelnie przygotować analizę konkurencji

5. Przeprowadź analizę otoczenia konkurencyjnego w telewizji

Dowiesz się jaki jest clutter reklamowy, sezonowość, będziesz mógł wyznaczyć
optymalne natężenie działań dla przeciętnego tygodnia kampanii oraz optymalną
długość aktywności. Sprawdź jakie kopie wykorzystują rywale i jaki split stacji
stosują w działaniach.

6. Przeprowadź negocjacje warunków zakupu

Załóż wszystkie możliwe formy zakupu kampanii i wynegocjuj najlepsze warunki
dla budżetu, którym dysponujesz.

7. Zderz cele kampanii, wnioski z analizy kampanii konkurencyjnych z budżetem, którym dysponujesz

Zdecyduj o możliwości połączenia standardowej obecności w blokach
reklamowych ze sponsoringiem oraz konkursami. Połącznie kilku form zaistnienia
na antenie daje najlepsze rezultaty.

8. Przeprowadź symulację kampanii z wykorzystaniem dostępnych optymajzerów

Nie bój się dużej liczby symulacji. Im więcej symulacji przeprowadzisz tym lepiej
poznasz realia budżetowe oraz możliwości prowadzenia działań.

9. Przygotuj strategię zakupu działań

Weź pod uwagę sezonowe wypełnienie bloków reklamowych, dowiedz się o
planowanych redukcjach zleceń pakietowych, oceń strategię zakupów
konkurentów.

10. Zadbaj o przygotowanie dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia kampanii

Przygotuj wzory upoważnień oraz pełnomocnictw.