Radio
Czas czytania: 2min
Radio to jedno z najstarszych i najbardziej dostępnych mediów, które nadal cieszą się dużą popularnością. Dzięki swojej mobilności i trwalej dostępności, jest doskonały narzędziem do dotarcia do szerokiego kręgu odbiorców.

1. Sprawdź czy definicja twojego targetu jest dostępna w badaniu Radio Track
Sprawdź zestaw zmiennych, które oferuje Radio Track. Jeśli nie możesz zbudować targetu w oparciu o dostępne w badaniu zmienne to przemodeluj definicję wykorzystując dostępne badania, aby w efekcie uzyskać jak najbardziej precyzyjny obraz grupy celowej.
2. Kontroluj liczebność próby targetu
Zadbaj o wiarygodne statystycznie dane o słuchalności. Niska liczebność próby prowadzi do błędnych wniosków oraz często absurdalnych decyzji. Pamiętaj, że badanie Radio Track prowadzone jest w metodologii Day After Recall i jest badaniem deklaratywnym, które obrazuje jedynie prawdopodobieństwo słuchania radia.
3. Dowiedz się jak słucha radia twoja grupa celowa
Przyjrzyj się wzorom słuchalności grupy celowej. Przebadaj każdy dzień tygodnia oddzielnie. Nie grupuj dni powszednich i weekendów, ponieważ badanie przebiegu krzywej słuchalności dla każdego dnia osobno pozwala podjąć trafne decyzje o doborze pasm w kampanii.
4. Wyznacz strategię obecności w radio
Znając wzory słuchalności oraz współsłuchalności stacji radiowych w targecie podejmij decyzję o włączeniu poszczególnych dni tygodnia do działań dla każdej stacji/sieci stacji osobno. Kieruj się w pierwszej kolejności wysoką słuchalnością w targecie.
5. Analizuj wnikliwie pory dnia w kampanii radiowej
Biorąc pod uwagę charakter reklamowanego produktu, zadecyduj które dayparty włączyć do kampanii a które wykluczyć.
6. Dowiedz się czy możliwe jest przeprowadzenie kampanii w formie działań niestandardowych
Sprawdź możliwość zaistnienia z kampanią poza blokami reklamowymi. Radio jest medium bardzo elastycznym i daje reklamodawcom wachlarz możliwości współpracy. Monitoring aktywności konkurentów w radio ogranicza się wyłącznie do obecności w blokach reklamowych.
7. Rozważ możliwość miksu kilku rodzajów obecności na antenie
Zdecyduj o możliwości połączenia standardowej obecności w blokach reklamowych ze sponsoringiem oraz konkursami. Połącznie kilku form zaistnienia na antenie daje najlepsze rezultaty.
8. Pochyl się i nad parametrami mediowymi kampanii wykorzystując optymajzery
Nie bój się dużej liczby symulacji. Im więcej symulacji przeprowadzisz tym lepiej poznasz realia budżetowe oraz możliwości prowadzenia działań.
9. Naszkicuj strategię zakupu
Podejmij decyzję o kształcie kampanii. Sprawdź możliwości zasięgowe oraz kosztowe pakietów radiowych, zastanów się czy warto korzystać z gotowych rozwiązań czy tworzyć własne.
10. Pamiętaj, że rolowanie fal w Radio Tracku ma sens
Korzystanie danych pomijających rolowanie fal badania prowadzi do bezwartościowych wniosków. Próby badania realizowane są w okresach trzymiesięcznych, co wyklucza możliwość fragmentacji fal.