Radio

Czas czytania: 2min

Radio to jedno z najstarszych i najbardziej dostępnych mediów, które nadal cieszą się dużą popularnością. Dzięki swojej mobilności i trwalej dostępności, jest doskonały narzędziem do dotarcia do szerokiego kręgu odbiorców.

1. Sprawdź czy definicja twojego targetu jest dostępna w badaniu Radio Track

Sprawdź zestaw zmiennych, które oferuje Radio Track. Jeśli nie możesz
zbudować targetu w oparciu o dostępne w badaniu zmienne to przemodeluj
definicję wykorzystując dostępne badania, aby w efekcie uzyskać jak najbardziej
precyzyjny obraz grupy celowej.

2. Kontroluj liczebność próby targetu

Zadbaj o wiarygodne statystycznie dane o słuchalności. Niska liczebność próby
prowadzi do błędnych wniosków oraz często absurdalnych decyzji. Pamiętaj, że
badanie Radio Track prowadzone jest w metodologii Day After Recall i jest
badaniem deklaratywnym, które obrazuje jedynie prawdopodobieństwo słuchania
radia.

3. Dowiedz się jak słucha radia twoja grupa celowa

Przyjrzyj się wzorom słuchalności grupy celowej. Przebadaj każdy dzień tygodnia
oddzielnie. Nie grupuj dni powszednich i weekendów, ponieważ badanie
przebiegu krzywej słuchalności dla każdego dnia osobno pozwala podjąć trafne
decyzje o doborze pasm w kampanii.

4. Wyznacz strategię obecności w radio

Znając wzory słuchalności oraz współsłuchalności stacji radiowych w targecie
podejmij decyzję o włączeniu poszczególnych dni tygodnia do działań dla każdej
stacji/sieci stacji osobno. Kieruj się w pierwszej kolejności wysoką słuchalnością w
targecie.

5. Analizuj wnikliwie pory dnia w kampanii radiowej

Biorąc pod uwagę charakter reklamowanego produktu, zadecyduj które dayparty
włączyć do kampanii a które wykluczyć.

6. Dowiedz się czy możliwe jest przeprowadzenie kampanii w formie działań niestandardowych

Sprawdź możliwość zaistnienia z kampanią poza blokami reklamowymi. Radio
jest medium bardzo elastycznym i daje reklamodawcom wachlarz możliwości
współpracy. Monitoring aktywności konkurentów w radio ogranicza się wyłącznie
do obecności w blokach reklamowych.

7. Rozważ możliwość miksu kilku rodzajów obecności na antenie

Zdecyduj o możliwości połączenia standardowej obecności w blokach
reklamowych ze sponsoringiem oraz konkursami. Połącznie kilku form zaistnienia
na antenie daje najlepsze rezultaty.

8. Pochyl się i nad parametrami mediowymi kampanii wykorzystując optymajzery

Nie bój się dużej liczby symulacji. Im więcej symulacji przeprowadzisz tym lepiej
poznasz realia budżetowe oraz możliwości prowadzenia działań.

9. Naszkicuj strategię zakupu

Podejmij decyzję o kształcie kampanii. Sprawdź możliwości zasięgowe oraz
kosztowe pakietów radiowych, zastanów się czy warto korzystać z gotowych
rozwiązań czy tworzyć własne.

10. Pamiętaj, że rolowanie fal w Radio Tracku ma sens

Korzystanie danych pomijających rolowanie fal badania prowadzi do
bezwartościowych wniosków. Próby badania realizowane są w okresach
trzymiesięcznych, co wyklucza możliwość fragmentacji fal.