10 zasad planowania kampanii digital

Czas czytania: 2min

Te 10 praktycznych zasad, które krok po kroku przeprowadzą Cię przez proces planowania i realizacji kampanii. Dzięki nim unikniesz błędów i zwiększysz szanse na sukces.

1. Zdefiniuj cele kampanii

Aby zaplanować efektywną kampanię digital, zdefiniuj jasne i mierzalne cele. Wiedza o tym, co chcesz osiągnąć, pomoże w wyborze odpowiednich strategii i narzędzi, a także umożliwi skuteczne mierzenie postępów i realizacji wskaźników mediowych (KPI).

Wzrost czasu oglądania jest obserwowany we wszystkich zbadanych grupach docelowych. Największy dotyczy dzieci w wieku 4-12. W populacji i grupie komercyjnej wzrost ten jest taki sam.

2. Określ grupę docelową

Zidentyfikuj dokładnie swoją grupę docelową na podstawie demografii, zainteresowań, wartości, stylu życia, nawyków zakupowych, lojalności wobec marki i preferencji zakupowych. Następnie utwórz konkretne segmenty – podzielenie odbiorców na mniejsze grupy na podstawie podobnych cech i potrzeb, pozwoli Ci na bardziej efektywne działania.

3. Przeanalizuj zachowania Twojej grupy docelowej w internecie

Wykorzystaj narzędzia takie jak Gemius Mediapanel do analizy zachowań użytkowników, aby dokładniej poznać swoją grupę docelową i dowiedzieć się, które strony i aplikacje odwiedza najczęściej. Analizy dokonaj na podstawie wskaźnika Affinity Index (wskaźnik dopasowania), by dobrać najtrafniejsze miejsca emisji.

4. Zbadaj działania konkurencji

Przeanalizuj działania konkurencji w mediach społecznościowych, na stronach internetowych oraz w wynikach wyszukiwania – pomocne będą takie narzędzia jak Meta Ad Library, TikTok Ad Library, Pinterest Ad Library, LinkedIn Ad Library, Brand24, SimilarWeb czy SEMrush. Do szczegółowej analizy aktywności konkurencji wykorzystaj narzędzia AdReal oraz AdReport.

5. Wybierz odpowiednie platformy reklamowe

Wybierz odpowiednie platformy reklamowe na podstawie analizy grupy docelowej, konkurencji oraz celów kampanii, aby maksymalizować efektywność wydatków. W razie wątpliwości skonsultuj się ze specjalistą ds. planowania kampanii online lub domem mediowym.

6. Uwzględnij kampanię płatną w wyszukiwarce

Zaplanuj działania płatne w wyszukiwarce tak, aby zwiększyć widoczność marki, dzieląc kampanię na frazy brandowe, produktowe i ogólne. Opracuj działania na cały rok, z intensywniejszą emisją w miesiącach największego popytu na oferowane produkty.

7. Określ budżet kampanii

Określ budżet kampanii uwzględniając cele, grupę docelową i kanały, które będą najbardziej efektywne. Przy budżetowaniu nie zapomnij uwzględnić kosztów związanych z przygotowaniem kreacji reklam, monitoringiem kampanii oraz ewentualnymi korekt mi w trakcie jej trwania.

8. Przygotuj kreacje i formaty reklamowe

Stwórz atrakcyjne i spójne z identyfikacją wizualną kreacje reklamowe, dostosowane do grupy docelowej i wybranych kanałów komunikacji. Przygotuj różnorodne formaty reklamowe, takie jak wideo, bannery czy reklamy natywne – w zależności od wybranych kanałów dotarcia.

9. Zweryfikuj poprawność implementacji narzędzi analitycznych

Upewnij się, że kody śledzące i narzędzia analityczne są poprawnie zaimplementowane na Twojej stronie, aby móc dokładnie mierzyć jej efektywność. Sprawdź działanie Google Analytics i innych narzędzi kilka dni przed rozpoczęciem kampanii.

10. Zaimplementuj kampanię i optymalizuj ją na bieżąco

Zaimplementuj kampanię kilka dni przed startem, aby dać systemom czas na sprawdzenie i akceptację reklam – oraz wprowadzenie ewentualnych zmian w przypadku ich ograniczenia lubodrzucenia. Monitoruj wyniki i realizację wskaźników mediowych, testuj różne warianty reklam i optymalizuj kampanię na bieżąco.

Pobierz PDF