Wyniki oglądalności za wrzesień 2019

Wojciech Draus

Czas czytania: 1min

Jesienna ramówka choć pełna premier w stacjach Polsat i TVN okazała się być dla nich trudna w walce o widza.

W grupie 16-49 obie stacje komercyjne rok do roku straciły odpowiednio 9% (Polsat) oraz 8 % (TVN) na oglądalności (AMR%). Spadki te pochodzą zarówno z OFFu, jak i PRIME TIME’u. Obroniła się za to Telewizja Polska a zwłaszcza TVP1 ze wzrostem 10% r/r. TVP2 co prawda odnotowała spadek oglądalności w PRIME TIME (-12%), natomiast OFF wzrósł aż o 16% (średnio stacja zakończyła wrzesień bez zmiany r/r).

Programem o najwyższej oglądalności okazały się Eliminacje do Euro 2020 (AMR=8,3% dla 16-49).

Wśród stałych bywalców ramówki spadek zanotowały m.in. „M jak miłość, Masterchef, czy Kuchenne rewolucje. Wzrostem pochwalić się mogą za to programy informacyjne TVN i TVP – Fakty i Wiadomości.

Źródło: Nielsen Audience Measurement, AdvantEdge, 09.2018, 09.2019, TG; 16-49, wskaźnik: avgTRP