Telewizja kontra koronawirus
Czas czytania: 1min
Nie od dziś wiadomo, że wydarzenia na świecie wpływają na konsumpcje mediów. Nie inaczej jest w przypadku globalnej pandemii koronawirusa.
Już po pierwszych dniach widzimy wzrost oglądalności telewizji. Porównaliśmy zmianę dokonana przed wybuchem epidemii (okres styczeń – luty 2020 i 2019) oraz okresy analogiczne po jej ogłoszeniu (czwartek – niedziela, 2-3 tydzień marca).
Wyniki przedstawia poniższa tabela.
Wzrost czasu oglądania jest obserwowany we wszystkich zbadanych grupach docelowych. Największy dotyczy dzieci w wieku 4-12. W populacji i grupie komercyjnej wzrost ten jest taki sam.
Co więcej, w okresach poprzedzających, styczeń-luty nie odnotowano wzrostów – a wręcz straty.
Poniższa tabela ilustruje TOP 10 stacji pod względem oglądalności w okresie 12-16 marca 2020 [AMR%}. Podczas gdy stacje główne odnotowują spadki, tak jak było to przed wybuchem epidemii, tak największym wygranym są stacje informacyjne: TVP Info, TVN24, Polsat News (ze wzrostami sięgającymi nawet 300%).
Według naszych prognoz, sytuacja wzrostowa będzie utrzymywać się w dalszym ciągu. Wszystko zależy od rozwoju sytuacji. Będziemy ja oczywiście monitorować dla naszych Klientów.
Przypominamy także, że w tym trudnym czasie nasze biuro pracuje zdalnie. Jednocześnie zapewniamy, że nie spowoduje to spadku jakości usług.
Pozdrawiamy i życzymy zdrowia!
Źródło: Nielsen Audience Measurement, TechEdge: AdvantEdge.