Rynek mediów w 2019

2019r. skończył się dla branży reklamowej 3,2%-owym wzrostem. Osiągnął od wartość ponad 9,8 mld zł. Największym wygranym, jak w poprzednich latach okazał się Internet (wzrost 10,1%).

Niemniej jednak to telewizja nadal znajduje się na pierwszy miejscu pod względem wydatkowym. Odnotowała ona spadek 0,6%-owy względem roku 2018. Udział TV w wydatkach zmalał tym samym do 44,5%.

Zmianą, która przyniosła ze sobą wzrost CPP (średnie cennikowe wzrosły o 4,2%) jest spadek czasu oglądania telewizji przez osoby w wieku 16-49, a tym samym spadek oglądalności stacji głównych, w tym także top formatów.

Wśród pozostałych mediów wzrostem pochwalić się może radio, kino i outdoor. Prasa, tak jak w latach poprzednich utrzymuje tendencję spadkową.


Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklama-wydatki-w-polsce-w-2019-roku-3-2-proc-wzrost-przez-koronawirusa-grozi-czerwone-zero-raport